Opinie firm prowadzących skup rozbitych aut – za ile można sprzedać wrak samochodu?

Marka i model.

Jeśli chodzi o skup rozbitych aut to marka i model także ma znaczenie, choć wiele znaczy też i to jak bardzo dany pojazd jest uszkodzony. Mowa tu konkretnie o tym, że jakaś część samochodów ma jedynie uszkodzony tył, czyli cały przód aż do wału napędowego i wnętrze nadają się do ponownego wykorzystania. Nie chodzi tu o całe wnętrze, bo pewne detale takie jak te pirotechniczne napinacze przy klamrach są detalami zbędnymi po dość poważnej kolizji. Prawda tkwi też i w tym, że gorszy model auta to mniej warte części z odzysku, bo każda marka cieszy się inną opinią. Jedne są raczej tanimi i słabymi. Inne uważa się za bardzo dobre, ale też i drogie. Istnieją też marki, które to w swojej palecie mają modele zaliczane do przystępnych cenowo i dość niezawodnych. Ta klasyfikacja obowiązuje także jeśli chodzi o wraki pojazdów i co najważniejsze raczej zawsze będzie istnieć. Liczy się też i to, że fachowcy zajmujący się rozbieraniem wraków już po stopniu dewastacji potrafią ocenić co mogą odratować, a co nie. Ta zdolność jest bardzo ważną, bo nawet model zaliczany do ciekawych i drogich jest wart niewiele, jeśli w trakcie kolizji ucierpiał znacząco i nawet detale z tworzywa we wnętrzu się połamały.

Walka o najlepszą cenę.

Nie da się też ukryć tego, że skup rozbitych aut to walka o najciekawszą cenę. Mowa tu dokładnie o tym, że firmy pozyskujące istotne części z rozbitych samochodów robią ile się da, by zakupić typowy wrak za jak najniższe pieniądze. Prawda tkwi też i w tym, że zazwyczaj szukają modeli zaliczanych do wyjątkowo atrakcyjnych, ale w tym wszystkim kluczowe znaczenie ma to by każdy jak najtaniej zakupić. W tego typu przypadkach tani zakup opłaca się nie tylko ze względu na to, że zarobek potem jest większy, ale sporo znaczy też i to, że opodarkowanie pracy stale rośnie i dlatego też ludzie obracający wrakami nie mają łatwego życia, bo po zdemontowaniu części wartościowych potem trzeba dany pojazd zezłomować tak by trafił do kolejnej firmy jako zgniecione do formy kostki elementy ze stali. Takie zgniatarki do aut istnieją w wielu krajach, ale w wielu innych tę stal się tnie i wrzuca do kontenera na odpady stalowe. Takie potraktowanie rozbitego auta to często zyski na zadowalającym poziomie, choć auta określone terminem szkoda całkowita to często walka o to, by jak najwięcej użytecznych części pozyskać, a resztę sprzedać jako złom, który ma wartość niższą od nowej stali w przeliczeniu na kilogramy.

Firmy ubezpieczeniowe.

Dla firm ubezpieczeniowych skup rozbitych aut to wybawienie, bo jeśli w danym przypadku orzekają szkodę całkowitą, to nie można konkretnego pojazdu przywrócić do dalszej eksploatacji. Nie chodzi w tym konkretnym przypadku o prawo, ale o to że naprawienie takiego pojazdu zgodnie z zasadami kosztuje więcej niż wart jest podobny egzemplarz z tego samego rocznika. Dlatego firmy złomujące, które regularnie odkupują wraki od firm ubezpieczeniowych ułatwiają im zadania, bo z tego procederu pieniądze są, a po wrak przyjeżdża przedsiębiorca z lawetą. Są to same zalety, choć bywa też i tak, że za pewne bardzo mozno zniszczone pojazdy firma ubezpieczeniowa musi płacić, bo to sama stal i tworzywa różnego typu. Pozornie nie ma to znaczenia, bo tylko kolejne auto zniszczone w kolizji, ale jeśli nie ma w takowym nic ciekawego, to ma ono jedynie wartość stalowego złomu i to też nie zawsze jest prawdą, bo w nowoczesnych autach jest sporo tworzywa. Takowe niby daje się odzyskiwać, ale to nie jest takie proste i co równie istotne takie odzyskiwanie to zazwyczaj taka chłodna kalkulacja, bo nie można ulegać pierwszemu wrażeniu i cały czas trzeba wszystko przeliczać.

Czynności obowiązkowe.

Nie każdy skup rozbitych aut zajmuje się także złomowaniem. Mowa tu konkretnie o tym, że pewne firmy tego typu pozyskują części z wraków, ale już ta bezużyteczna reszta trafia do innych firm, czyli do tych pozyskujących tworzywa i metale. Te firmy też są bardzo ważne, bo dzięki ich działaniom stal jest odzyskiwana i to w znacznym stopniu, choć to nie jedyny plus. Kluczowe znaczenie ma też i to, że ceny stali z roku na rok rosna, bo wydobycie rudy żelaza jest bardziej kosztowne, a jej transport także, bo z roku na rok produkcja paliw także staje się bardziej kosztowną. Sporo znaczy też i to, że wraki które to obecnie się przetwarza czynią tańszą produkcję nowych samochodów, a to także znaczy zaskakująco wiele. Dlatego ten biznes to cała masa obowiązkowych procedur, takich jak pozbywanie się płynów eksploatacyjnych, ale też i sprytne ograniczanie kosztów.

Ceny stali.

Ludzie oczytani doskonale wiedzą o tym, że skup rozbitych aut rzecz jasna wpływa i to znacząco na te rynkowe ceny stali. Mowa tu konkretnie o tym, że złom stalowy obniża koszty produkcji stali, choć najpierw wraki trzeba w odpowiedni sposób ogołocić z okablowania i z elementów wykonanych z tworzyw. Zadanie to niestety przypada ludziom, bo tylko oni mają zręczność na chwilę obecną. Potem zaś ta pozostała stalowa konstrukcja jest rzecz jasna cięta lub zgniatana i trafia dalej. Wszystko to po to by produkcja nowych przedmiotów ze stali nie kosztowała zbyt wiele.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Enter the text from the image below